Ekonomi

DS Performance, sportif başarısını Formula E yarış otomobiliyle sürdürüyor

DS Performance tarafından geliştirilen Formula E yarış aracı, son yıllarda elde ettiği sportif başarılarla adından söz ettiriyor.

Şirketten yapılan açıklamaya göre DS Performance, 2015’ten bu yana ABB FIA Formula E Dünya Şampiyonası’nda yarışan tek kişilik DS yarış araçlarının tüm güç aktarma organlarını geliştirmeye devam ediyor.

İkinci nesil DS tek koltuklu yarış arabası, 2018-2022’de iki çifte şampiyonluk ve çok sayıda podyumla spor tarihine damgasını vurdu. DS Automobiles’in yarış kolu olan DS Performance, Stellantis Group’un bir modülü olan Fransız markası için teknik geliştirme fırsatı sunuyor.

Elektrifikasyon, kurulduğu 2014 yılından bu yana DS Automobiles’in stratejisinin merkezinde yer alıyor. DS Automobiles, her yıl pistten yola teknoloji transferini hızlandıran en sorunsuz alan olan motor sporlarının yarış kolu DS Performance’ı kurdu. Formula E’deki ikinci döneminde ilk kez kişisel üreticilerin de yer aldığı genç ve dinamik bir ekiple şampiyonaya girdi.

DS Automobiles, 2015 yılında birinci nesil Formula E döneminde 200 kW maksimum güç çıkışı, 920 kilogram ağırlığı ve yüzde 15 fren gücü geri kazanım kapasitesine sahip tamamen elektrikli otomobiliyle şampiyonaya dikkat çekici bir başlangıç ​​yaptı. ikinci periyotta 4 pol pozisyonu, 4 podyumu ve 1 galibiyeti var. Bu durum, DS Performance’ın o dönemde bir başlangıç ​​görevi gören çevikliği sayesinde dördüncü periyodun sonuna kadar güçlenerek devam etti. Birinci nesil DS yarış arabası, 2015-2018 ortasında toplam 16 podyuma çıktı ve her iki yarışta da kupayı temsil etti.

İkinci nesil DS yarış arabası

Verilen bilgilere göre DS Performance, ikinci nesil Formula E araçlarıyla başlayan beşinci dönemde önemli bir teknolojik dönüm noktasına ulaştı. 250 kW daha fazla güç, 900 kilogram daha hafif yapı ve frenleme sırasında yüzde 30 fren gücü geri kazanımı ile verimliliği artırılan DS yarış aracı, Jean-Eric Vergne pilotluğunda 2019 yılında en zor yerlerde yarışmayı başardı. , başarısını Formula E tarihindeki ilk takımlarla elde etti ve sürücüler çifte şampiyonluklarını perçinledi.

Marka bu başarısını 2020 yılında Antonio Felix da Costa ile yarış arabasının direksiyonunda tekrarladı. 7. ve 8. periyotlarda şampiyonluk olmamasına rağmen DS Performance, ikinci nesil dönemini rekor sayıda puan ve podyumla kapatarak ligi üçüncü sırada tamamladı. grup klasmanında önde gelen rakiplerinin ortasındaki konumunu sağlam bir formda sürdürmektedir.

Üçüncü nesil DS yarış arabası

DS Performance, 2 yıllık geliştirme sürecinin ardından üçüncü nesil yarış otomobilini Aralık 2022’de Valencia Pisti’nde tanıttı. Üçüncü nesil Formula E otomobili, bir cadde pistinde maksimum 280 kilometre hıza ulaşarak tarihin en hızlı ve aynı zamanda en hafif otomobili oldu.

İkinci nesle göre 60 kilogram daha hafif olan yarış arabası, yüzde 40’ın üzerinde fren gücü geri kazanım kapasitesi ile çok daha verimli hale getirildi. DS e-Tense FE23 adlı üçüncü nesil DS yarış aracı, önceki nesillere göre daha güçlü fren gücü elde ederek toplam 600 kW fren gücü üretebiliyor. Bu fiyat bir önceki nesle göre iki kat olarak göze çarpıyor.

Bu yarış aracı aynı zamanda yüksek elektrikli fren gücü sayesinde hidrolik arka frensiz ilk araç olma özelliğini de taşıyor. ABB FIA Formula E Dünya Şampiyonası’ndaki 9. startından bu yana DS e-Tense FE23, sürücülerini ve DS Automobiles’i yeni unvanlara taşıyabileceğini gösterdi.

11 Şubat’ta Hindistan’ın Haydarabad kentinde kazanan ve 25 Şubat’ta Güney Afrika’da ikinci olan Jean-Eric Vergne, şu anda sürücüler sıralamasında dördüncü sırada yer alıyor.

DS Automobiles’in Formula E’deki değerli başarıları

DS Performance, 2015 yılından bu yana Formula E’de mücadele eden araçların aktarma organlarını tasarlıyor ve geliştiriyor. Formula E’deki deneyimi sayesinde DS Automobiles, yol için ürettiği e-Tende uzatma araçlarında teknoloji transferine kesinlikle hız kazandırdı. Bu, 2024 yılından itibaren yüzde 100 elektrikli segmentte yer alacak modellerle müşterilerine bariz faydalar sunan bir yaklaşım olarak öne çıkıyor.

Şirketin Formula E’deki önemli başarıları arasında 95 yarış, 4 şampiyonluk, 16 zafer, 46 podyum ve 22 pol pozisyonu yer alıyor.

“Bu şampiyonaya katılmak stratejik bir karardı”

Açıklamada görüşlerine yer verilen DS Performans Direktörü Eugenio Franzetti, Formula E’de yarışan otomobillerin 10 yıldan kısa bir sürede daha hafif, daha güçlü, daha hızlı ve daha otonom hale geldiğini belirtti.

Bu %100 elektrikli şampiyonaya katılmanın DS Automobiles ve yarış departmanı için stratejik bir karar olduğuna dikkat çeken Franzetti, şu bilgileri verdi:

“Kurulduğu günden bu yana, DS Performance’ın misyonu her zaman net olmuştur. Kendisini teknolojik bir katalizör olarak kabul ettiren motor sporları aracılığıyla DS Automobiles markasının elektrifikasyonunun desteklenmesi amaçlandı. Formula E’de pek çok dönemde elde ettiğimiz başarılar, bugünün ve yarının elektrikli otomobilleriyle en alakalı olanlardır. Formula E’ye olan bağlılığımız çok önemli çünkü 2024’ten itibaren tanıtacağımız tüm yeni DS Automobiles modellerinde yüzde 100 elektrik aktarımı göreceğiz.”

Stellantis Motorsport FE Program Direktörü Thomas Chevaucher, DS e-Tende FE araçlarının güçlü DS Performance ekipleri sayesinde DS Automobiles markası ve Formula E tarihine damgasını vurduğunu da belirtti.

Chevaucher, “Kendimizi bu son derece rekabetçi seriye adadığımız için, her dönem en az bir yarış kazandık ve neredeyse her ikinci yarış bize podyumu getirdi.” sözünü kullandı.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu